Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Onthulling Nieuw PXL-beeld

20/12/2023

De campagne bouwt voort op de rijke traditie van een reeks aan krachtige beeldvorming op straat, in publicaties en op de website van de PXL. Onze filosofie draaide in het verleden om zelfverzekerde studenten met de 'X factor' die opmerkelijk in de wereld staan. Ditmaal willen we inzetten op alumni i.p.v. huidige studenten. Het nieuwe beeld legt de nadruk op de centrale rol van haar alumni, het vlot-serieuze karakter, de krachtige X-factor van alle afgestudeerden en het uitgebreide netwerk van de hogeschool. De beelden variëren van vlot-serieuze portretten tot feestelijke varianten voor evenementen, allemaal vastgelegd door de gerenommeerde fotograaf Koen Bauters, bekend van Humo en De Standaard. Bauters is geen vreemde voor onze hogeschool. Zijn scherpe beelden met pakkende kleurschakeringen en subtiele spel met licht en schaduw waren al te zien in onze eerste PXL-campagne en in de bekende statieportretten van de PXL. 

Het kernidee achter de campagne zijn rolmodellen met een PXL-diploma die positief opvallen, ongeacht hun opleiding. Hiermee willen we de zone van naaste ontwikkeling verkennen, waar toekomstige, jongere en minder jongere, studenten geïntrigeerd raken door wat ze nog niet zijn maar na enkel jaren wel al kunnen zijn dankzij een diploma. Het doel is dus om toekomstige studenten te inspireren door te laten zien wat mogelijk is met een diploma: dat gaat van alumni die echt de job doen waarvoor ze gestudeerd hebben en daarin succesvol zijn naar alumni die verder zijn gaan studeren (tot doctoraat) aan binnenlandse en buitenlandse universiteiten naar alumni die totaal buiten hun studiedomein toch heel succesvol zijn. 

Deze alumni met een sterk netwerk zijn geselecteerd om de campagne extra impact te geven. Ze zijn eenrepresentatieve en inspirerende mix, zodat toekomstige studenten zich kunnen identificeren en dromen van een vergelijkbare toekomst. Hierdoor straalt de campagne succes uit op persoonlijk en professioneel vlak en zijn de alumni de vleesgeworden “PXL X-factor”. 

Naast het campagnebeeld deelden de alumni inspirerende persoonlijke verhalen, waarin ze het belang van een PXL-diploma als springplank en hun boeiende studententijd aan Hogeschool PXL benadrukten. 

Met deze “Tien om te zien @ Hogeschool PXL" streven we ernaar de PXL X-factor te benadrukken, waarbij alumni dienen als levende voorbeelden voor toekomstige generaties studenten.