Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

A high-impact professionalization trajectory for UTN (and PXL)-lecturers to promote educational inclusion while respecting 'cultural identity’

Within the collaboration between UTN and PXL, since 2017, both HE&Sis focus on their role as a ‘Driver of Change’. The overall and ‘shared’ need to professionalize UTN and PXL-lecturers by enhancing their intercultural competences (IC), in order to strengthen social identity of their learners, is a common objective to create future Agents of Change. This project aims to ensure inclusive and equitable quality education and promote (lifelong) learning opportunities for all. Moreover, UTN and PXL attract a rich ethnic-culturally diverse group of students and face common challenges to raise diversity awareness. Both actors aim to create a broaden framework of gender, environmental issues, human rights and overall global sustainability challenges. We strongly believe, through previous projects and experience between UTN and PXL, we can co-create, share and mobilize knowledge and expertise on this topic in order to create meaningful inclusion. By (re-)designing culturally relevant educational practices, curricula will be innovated and are a response to the current network-based, multicultural societies of the 21st century.

 

Project informatie

Projectpromotor:
Dorien Jansen
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
15/09/2022 - 15/09/2024
Budget:
PXL: € 30.008,13
Projectcode:
13/DWO/2022/IC/VL048
VTE:
0,20 VTE
Medewerkers:

Anniek Oreye