Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

An innovative and practice-based International Training Programme (ITP) for teacher trainers to promote educational inclusion while respecting cultural identity

This project aligns with the concept of plurinationality in Agenda 2020-2030s principle of “Leave No One Behind” (LNOB) and specifically with SDG 4 (Ensure inclusive and equitable quality education and promote lifelong learning opportunities for all) and SDG 10 (Reduce inequalities within and among countries). We address the overall challenge of enhancing intercultural competences (IC) of teacher trainers (TT) by focusing on the topic of ‘cultural identity’ in order to innovate current didactical and pedagogical approaches and promote Educational Inclusion. Teacher education is the main pathway to ensure that changes can be sustained over time and for several generations. Four South-partners (Universidad Técnica del Norte in Ecuador, Royal University of Phnom Penh in Cambodia, North-West University in South Africa and Jimma University in Ethiopia) and PXL University of Applied Sciences and Arts will offer an innovative and practice-based ITP for teacher trainers and pre-service students. From every HEI there will be at least two TT, funded by this project, with at least 40% of all candidates being female. Through the enrolment of all participants (future change agents) in an e-course during the pre-training programme, we create a Professional Learning Community (PLC). During a specific training week, and in cooperation with LABIOMISTA, participants will collaborate on educational topics and exchange inclusive teaching practices. Also, a practice-based culturally sensitive framework and hands-on toolkit will be introduced as a ‘guideline’ for future lesson plans. During the post-training programme participants stay connected through the e-course and the project of ‘My Equator’.  All involved HEIs can include their partner schools by sharing good practices on the link between Educational inclusion and the SDGs.

Project informatie

Projectpromotor:
Dorien Jansen
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
18/09/2023 - 14/09/2025
Budget:
119958
Projectcode:
13/DWO/2023/IC/VL066
VTE:
0,35
Medewerkers:

Jansen Dorien

Orye Anniek