Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

B+: bestemming bereikt bij wiskundeleraren in de B-stroom.

Gezien het belang van goede wiskundige vaardigheden voor de zelfredzaamheid in de maatschappij en voor een actieve en langdurige participatie op de arbeidsmarkt, wil dit project resoluut kiezen voor het ondersteunen van de leraren wiskunde in de B-stroom.

De vakgroep leraren wiskunde B-stroom staat immers voor een groot veranderingsproces. In functie van een maximale effectiviteit van de ondersteuning, staan in dit project interventies op drie niveaus centraal: school, vakgroep en leraar. Het project start met een lerarenteam te ondersteunen in het ontwikkelen van een schooleigen visie rond goed wiskundeonderwijs, gevolgd door het opstellen van een actieplan. Vervolgens worden er verschillende professionaliseringsessies aangeboden de leraar in de B-stroom inhoudelijk en didactisch te versterken. In het tweede jaar van het project zal dan ook een LESSON study worden opgezet in de deelnemende scholen.

Project informatie

Projectpromotor:
An Vanfroyenhoven
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
sept 2022- juni 2024
Budget:
PXL: €39 100/jaar
Projectcode:
13/DWO/2022/IC/VL053
VTE:
0,9 VTE
Medewerkers:

An Vanfroyenhoven

Manon Froklage

Gwendolien Depré