Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Designing and evaluating innovative mobile pedagogies (DEIMP)

If ICT, and mobile devices in particular, are to have the impact on learning that is envisaged, there is an urgent need for educators to work more collaboratively to design and evaluate learning experiences for young people that exploit the transformational benefits of these technologies. Current practice with mobile technologies tends to replicate existing pedagogical practice, and many valuable opportunities, especially to engage learners from diverse and marginalized backgrounds, are wasted. However, where mobile technologies are used in a transformative way there is compelling evidence of greater engagement from learners, more social inclusion, motivation and community involvement effectively transcending many of the boundaries and limitations of traditional schools and education. Therefore, this project advocates an innovative, developmental approach to widen the spread and reach of these isolated examples.

The project aims to demonstrate how the professional profile of educators can be strenthened to ensure that learning is responsive to the benefits and opportunities afforded by mobile technologies. It seeks to define what transformational learning with mobile technologies looks like, and to help stakeholders design and evaluate transformative mobile learning episodes using a mobile app, developed iteratively over three design cycles. Additionally, the app supports users in evaluating the impact of these transformational lessons, enabling teachers and their school leaders to make more informed judgments about how they invest and deploy these technologies in future.

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
Startdatum – einddatum:
01/09/2017 – 31/08/2020
Budget:
83.914,29 € (totaal aandeel PXL) – totaal project: 446.684 €
Projectcode:
13/DWO/2017/IC/I033
VTE:
0,3 VTE
Medewerkers:

Evens Marie

Contact

Wouter Hustinx
Research Director
Tel: +32 11 77 56 08