Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Empower2Learn

Adaptieve tools, waaronder op AI gebaseerde software in het onderwijs, zullen naar verwachting een enorm potentieel hebben om leerlingen te ondersteunen via gepersonaliseerd leren, maar tegelijkertijd ook een diepgaand effect hebben op onderwijspraktijken door de nieuwe manieren van lesgeven die mogelijk worden. Dit nieuwe en snel groeiende gebied van onderwijs is door onderzoekers en deskundigen, alsmede in verscheidene Europese kaders en rapporten, geïdentificeerd als de sleutel van het toekomstige leren. Toch is het een gebied waarop zowel practici als politici te weinig informatie en inzicht hebben.

Het EMPOWER2LEARN-project komt voort uit een dringende behoefte aan de versterking van het leerkrachtenprofiel en ondersteuning van leraren op het gebied van gepersonaliseerd leren met ICT, door transnationale en exploratieve (zowel wetenschappelijke als praktische) benaderingen. De projectpartners uit Zweden, Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk zijn instellingen voor lerarenopleidingen, lokale overheden en universiteiten die allemaal beschikken over een breed netwerk van leerkrachten/educatief medewerkers uit het basisonderwijs en die niet alleen hun eigen expertise in het project inbrengen, maar ook de expertise van geassocieerde partners.

De globale doelstelling van het EMPOWER2LEARN project is:

HET VERKENNEN, ONTWIKKELEN, UITVOEREN, EVALUEREN EN VERSPREIDEN VAN METHODEN VOOR

GEPERSONALISEERD LEREN MET DIGITALE TECHNOLOGIEËN DIE DE

COMPETENTIES VAN LEERKRACHTEN EN OPVOEDERS KUNNEN VERSTERKEN EN ALLE STUDENTEN ONDERSTEUNEN IN HUN LEREN.

Meer specifiek betekent dit het volgende

- Bestaande studies en best practices, nuttige digitale instrumenten en pedagogische modellen te verkennen en analyseren in lagere scholen van EU-landen met betrekking tot gepersonaliseerd leren;

- een analyse- en ontwerpkader ontwikkelen dat zal worden gebruikt om effectieve CPD-activiteiten te ontwerpen (en te herontwerpen) ter ondersteuning van gepersonaliseerd leren;

- uitvoeren en evalueren van CPD-activiteiten met leraren in elk land;

- verzamelen en verspreiden van digitale hulpmiddelen voor gepersonaliseerd leren onder een bredere doelgroep binnen en buiten het partnerschap;

- synergiën tot stand brengen tussen onderzoek en innovatie en het bevorderen van nieuwe technologieën als drijvers van verbeteringen in het onderwijs;

- internationale samenwerking op gang brengen en de Europese dimensie in partnerorganisaties versterken.

Partners:  Utbildningskontoret, Norrköpings Kommun (Zweden) - Education Development Trust, operating as London CLC (Verenigd Koninkrijk) - Stichting Hogeschool Van Arnhem en Nijmegen HAN (Nederland) – Hogeschool PXL (België)

 

Project informatie

Projectpromotor:
Michaël Empsen
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
  • S 281 Computergesteund onderwijs
Startdatum – einddatum:
01/09/2019 – 31/08/2022
Budget:
€ 258.225,00 (PXL:64.615,00)
Projectcode:
13/DWO/2019/IC/I052
VTE:
0,8 VTE
Medewerkers:

Michaël Empsen

 

Contact

Michaël Empsen
onderzoeker