Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

iSTEM inkleuren, een interassociatie-cel om scholen te ondersteunen in STEM-didactiek www.istem.be

De interassociatie-cel “iSTEM inkleuren” bundelt de expertise van belangrijke academische spelers in het STEM-verhaal in het secundaire onderwijs: KU Leuven, UCLL, Arteveldehogeschool, UAntwerpen, VUB en AUHL. De cel is een operationeel platform dat als doel heeft de recente bevindingen rond STEM-didactiek in Vlaanderen, maar ook internationaal, in de praktijk te brengen in het Vlaamse secundair onderwijs met als extra dimensies het uitvoeren van  effectiviteitsmetingen en aandacht voor kansengroepen.

COOL (COllaboratief Online Leren) voor iSTEM, verrijkt door de methodiek van het Inkleurmodel, is het centrale werkinstrument. Het praktisch werk ondersteund door de cel iSTEM  gebeurt  in Teacher Design Teams in verschillende scholen.  De  focus ligt op de 1 ste  graad van het secundair onderwijs, de 2 de en 3 de graad tso/bso en kansengroepen. Er worden leermodules ontwikkeld die de leerlingen uitdagen om met de vele i’s van iSTEM – interactief, innovatief, ingenieus interdisciplinair en integrerend – aan de slag te gaan, die vervolgens breed toegankelijk gemaakt worden in de  dagelijkse praktijk van het STEM-onderwijs in Vlaanderen.

www.istem.be

Project informatie

Projectpromotor:
Prof. dr. ir. Wim Dehaene
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
15 december 2018 – 17 september 2023
Budget:
€ 1 500 000
Projectcode:
13/DWO/2019/IC/Z005
VTE:
0,5 VTE
Medewerkers:

Dr. Els Knaepen 

Gert Beenaerts

Catherine Roden

Contact

Wouter Hustinx
opleidingshoofd
Tel: +32 11 77 58 06