Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Improving research skills of healthcare professors to enhance evidence based practice in Northern Ecuador

This project will work on the need to invest in professionalization of the clinical field in Northern Ecuador (zone 1) by increasing research competences of the teaching staff and students of the FCSALUD of ‘Universidad Tecnica del Norte’(UTN). Evidence Based Practice(EBP) is known to be a key method to improve the quality of healthcare that meets the needs of the communities in zone 1, especially indigenous ones. Therefore, we will increase the competences by (1) developing a blended learning course on EB research and (2)coaching at least 20 professors within interdisciplinary teams in setting up 8 EBP student projects to put these newly acquired skills into practice.  The topics are chosen in collaboration with the local healthcare communities and UTN and will result in research output such as EB papers and innovations in the field. A guideline on how to include EBP into the curricula will be implemented in at least one course of every participating program(n=4). As a multiplicator effect, this project will strengthen the research competences of students and staff, but also leads to EBP and innovations in the field

Project informatie

Projectpromotor:
Annemie Spooren
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
01/01/2018 tot 31/12/2019
Budget:
€ 69.980,00 (PXL: € 53.107,24)
Projectcode:
2/DWO/2018/HC/I037
VTE:
0,2
Medewerkers:

Sanne Van Craeyevelt

Sharona Vonk

Contact

Annemie Spooren
onderzoekshoofd