Wat houdt deze opleiding in?
Ben jij iemand die graag organiseert, plant en creatieve concepten tot leven brengt? In de specialisatie Eventmanagement leer je hoe je onvergetelijke evenementen creëert − van concept tot uitvoering. Je leert een event plannen, budgetteren, promoten en een maximale fysieke én digitale beleving neer te zetten.
De ultieme test? Je organiseert je eigen event nog tijdens de opleiding! Maar let op: eventmanagement is een dynamische sector met een vleugje rock ‘n roll − geen standaard 9-tot-5-job.
Of je nu evenementen organiseert voor bedrijven of consumenten, één ding is zeker: de concurrentie is groot. Hoe zorg je ervoor dat jouw event opvalt? Hoe bouw je een sterk merk op rond jouw evenementen? Wat maakt jouw aanpak uniek? Dat is waar marketing het verschil maakt.
De combinatie Marketing en Eventmanagement geeft je een unieke voorsprong in deze bruisende sector. Of je nu droomt van het organiseren van festivals, bedrijfsfeesten, sportevenementen of congressen—met deze specialisatie zorg jij voor events die niet alleen indruk maken, maar ook strategisch en commercieel sterk staan!
Jij wil:
- Leren hoe je de markt verovert.
- Leren hoe je sterke merken bouwt.
- Samen met bedrijven werken aan real-life projecten.
- Marketeer met de X-factor worden!
Jouw opleiding:
- We koppelen theoretische bagage aan real-life projecten, bachelorproef en stage zodat je reeds tijdens je opleiding heel wat praktijkervaring opdoet.
- We zetten sterk in op soft skills, projectmatig werken, ondernemerschap en communiceren met impact.
- We leren je social media en online marketing campagnes ontwerpen, uitvoeren en monitoren via gangbare marketingsoftware.
- Via de keuzeopties kan je vanaf het eerste jaar specialiseren in Vastgoed, Eventmanagement, Sportmanagement, Digital Marketing of Sales en Business Development.
- Studenten die reeds over een graduaats- of bachelordiploma beschikken, kunnen een verkort traject volgen tussen 60 en 90 studiepunten.