Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen
Inschrijven

Marketing

Een afstudeerrichting van de Bachelor in het Bedrijfsmanagement

Inschrijven

Jouw opleiding

Marketing

Heb jij je al eens afgevraagd waarom je een bepaald product of merk verkiest boven andere alternatieven? We beseffen niet altijd hoe ons koopgedrag wordt gestuurd. Wil je leren hoe je impact maakt op het koopgedrag van de consument? Wil je leren hoe je een nieuw product of merk lanceert en de markt kan grijpen? Dan is marketing absoluut iets voor jou! We dompelen je onder in de wereld van online marketing via Google, Facebook, Instagram, Tiktok, influencers en zelfs de metaverse. Binnen de opleiding Marketing kan je je verder specialiseren in Vastgoed, Eventmanagement, Sportmanagement, Digital Marketing of Sales en Business Development.

  • We koppelen theoretische bagage aan real-life projecten, bachelorproef en stage zodat je reeds tijdens je opleiding heel wat praktijkervaring opdoet.
  • We zetten sterk in op soft skills, projectmatig werken, ondernemerschap en communiceren met impact.
  • We leren je social media en online marketing campagnes ontwerpen, uitvoeren en monitoren via gangbare marketingsoftware.
  • Via de keuzeopties kan je vanaf het eerste jaar specialiseren in Vastgoed, Eventmanagement, Sportmanagement, Digital Marketing of Sales en Business Development.
  • Studenten die reeds over een graduaats- of bachelordiploma beschikken, kunnen een verkort traject volgen tussen 60 en 90 studiepunten.

PXL-diploma's zijn wereldwijd erkend door de NVAO

NVAO geaccrediteerde opleiding

De Nederlands-Vlaamse Accreditatieorganisatie (NVAO) is opgericht door de Nederlandse en Vlaamse overheid, en is de officiële instantie die een deskundig en objectief oordeel geeft over de kwaliteit van het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen.

In juli 2023 ontving Hogeschool PXL een excellent kwaliteitsrapport van de NVAO.

 

Keuzetrajecten

Digital Marketing (DMI)

We verdiepen je in de nieuwste trends en technologieën in digitale marketing. Herken je het volgende: je surft op een webshop en wanneer je later inlogt op je social media zie je vergelijkbare advertenties verschijnen. Zwarte magie? Helemaal niet, maar wel marketing automation.   We leren je dergelijke campagnes ontwerpen met specifieke marketingsoftware en leren je hoe deze digitale marketingcampagnes optimaal kan laten renderen. Ook leren we je artificiële intelligentie in marketing gebruiken en digitale content maken (beelden, vlogs, webinars, video, podcasts, websites, apps). We maken ook de brug naar het internet van de toekomst: de metaverse.  Marketing is getting the market, wel wij leren je hoe je als marketeer de metaverse verovert. Met elk van onze keuzetrajecten ben je gewild op de arbeidsmarkt, maar DMI-studenten hebben letterlijk de jobs voor het uitkiezen.

Laatstejaars DMI-student Stef Smet doet zijn stage bij RCA, een marketing agency met vestigingen in Hasselt, Brussel, Antwerpen en Amsterdam.  Typisch aan een marketing agency is dat je voortdurend marketingcampagnes maakt voor andere bedrijven. In onderstaande video laat Stef je zien hoe een stagedag eruitziet.  

Eventmanagement

Organiseren en plannen is helemaal je ding.  We leren je from scratch een event organiseren, budgetteren, promoten en een maximale fysieke en digitale beleving creëren. We werken samen met grote namen in de sector zoals Tomorrowland, Trixxo, Corda campus, Versuz, Plopsa, Rock Herk en many more.  Voor je stage kies je een binnenlandse organisatie of ga je internationaal. De kers op de taart is de organisatie van je eigen event, nog tijdens de opleiding. Let op: zeer dynamische sector met een vleugje ‘rock ’n roll’ maar vaak geen 9 to 5 jobs!  Of je nu events organiseert voor bedrijven of consumenten, je zal nooit de enige in de markt zijn.  Hoe onderscheid jij je van de concurrentie?  Wat heb jij te bieden wat uniek is?  Dat is de essentie van marketing en daarom is de combinatie Marketing-Eventmanagement een enorme troef.  

Sportmanagement

Een sportclub of -federatie runnen, is als het managen van een bedrijf. Om sportieve successen te behalen is structuur nodig, visie, beleid en voldoende budget.  We leren je sponsors overtuigen, samenwerken met partners en een community met de fans creëren. Dat is ook een spanningsveld: fans denken op korte termijn (sportief succes), sportmanagers denken op langere termijn: een gezonde club of federatie uitbouwen. Hoe ga je hiermee om? Sportclubs en sportevenementen zijn ook enkel mogelijk door de inzet van vrijwilligers. Hoe neem je hen mee in het verhaal van een bedrijfsmatig gerunde sportclub?  En wat met nieuwe trends als esports? Waarom investeren profvoetbalclubs hierin? Hoe draagt dit bij tot de merkwaarde van een club? Want voetbalclubs als Barcelona, Liverpool, Manchester City,…dat zijn wereldberoemde merken. Laat sterke merken bouwen nu net een van de  kerntaken zijn van een marketeer. Kortom de combinatie van Marketing-Sportmanagement is een enorme troef.

NIEUW!! Sales 

Verkooptalent is aangeboren en kan je niet leren? Think again! Als eerste bacheloropleiding in Vlaanderen bieden we een specialisatie in Sales aan waarin we je onderdompelen in de kunst van het verkopen zodat elk bedrijf jou wil om te groeien.  In Sales kan je véél geld verdienen, maar moet je ook omgaan met stress, targets en afwijzing. Ook hierin trainen we je zodat je de ultieme Salesexpert wordt. Ben je een vlotte prater? Mooi zo, maar sales is vooral luisteren naar je klant en inpikken op zijn verhaal. Niets irritanter dan een praatjesmaker die vooral zichzelf graag hoort spreken.  Maar we leren jou niet enkel verkopen, na dit keuzetraject heb je alle nodige bagage om door te groeien naar sales manager. Hoe stel je targets voor jouw team, hoe motiveer je je teamleden en hoe zorg je ervoor dat de sales van jouw bedrijf door het plafond gaat?  Simpel: kies voor marketing met keuzeoptie Sales en Business Development.

Vastgoed

Mogelijk heb je al naar ‘Huizenjagers’ op televisie gekeken en denk je: “dat zie ik me doen als job later!”  Hou ermee rekening dat je daar slechts een klein deeltje van de job van vastgoedmakelaar te zien krijgt.  Een vastgoedmakelaar moet van vele markten thuis zijn. We leren je technische, financiële en juridische vastgoedkennis.  Ook moet je een ‘mensen-persoon’ zijn en vlot in de omgang.  We leren je kopers en verkopers overtuigen om voor jou als vastgoedmakelaar te kiezen. In de erg concurrentiële wereld van vastgoed is dat immers een grote uitdaging: woningen binnenhalen. Een verkoper van een woning heeft letterlijk de keuze uit tientallen makelaars die allemaal heel graag de woning willen verkopen.  Waarom zou de verkoper voor jou als vastgoedmakelaar kiezen en niet voor die tientallen anderen? Wat heb jij te bieden wat de concurrentie niet heeft?  Dat is de essentie van marketing en daarom is de combinatie Marketing-Vastgoed een enorme troef!

Laatstejaars studenten Marketing-Vastgoed Seppe Tijskens en Jelle Baerts lopen stage bij Era De Piramide. In onderstaande video laten ze zien hoe ook originaliteit en creativiteit part of the job zijn van een vastgoedmakelaar-in-spé.

 

NIEUW!! Gaming Business

Klik HIER voor alle info!

Wist je dat de gaming community een voorloper is op vlak van nieuwe trends?  Metaverse, NFT’s, digitale munten, digital twins, AI, AR/VR, Chatbots,.. Het rijtje is inmiddels lang. Een aantal van deze trends zullen een enorme impact hebben op de marketing en business wereld. Een spel als Fortnite groeide intussen uit tot een heuse digitale economie die door experts als voorbeeld wordt gezien voor onze eigen economie. Wil jij leren hoe je de nieuwste trends in de gaming industrie gebruikt om de marketing én business wereld te veroveren? Als pionier in Europa bieden we aan Hogeschool PXL een specialisatie Gaming Business aan in de opleiding Bedrijfsmanagement: Marketing.  Ons doel: unieke marketingprofielen opleiden en jou na afstuderen een geweldige job in de gaming of business wereld bezorgen.

(!) Je kan ook je stage en bachelorproef in het domein van de keuzeopties uitvoeren zodat je je opleiding extra kleur kan bieden.

 
PXL nieuws

Joyce Vansimpsen

student

.

 
 

Meer
PXL nieuws

Cédric Larbie

alumnus

De opleiding was een uitstekende basis voor de start van mijn carrière en heeft ervoor gezorgd dat ik meteen een sterk businessnetwerk kon uitbouwen. Mede dankzij de professionele lectoren met…

Meer
PXL nieuws

Herman Verwimp

werkveld

Marketeers zijn voordenkers, ze herkennen en leren werken met trends en nieuwigheden in de maatschappij en het bedrijfsleven.

Herman Verwimp
directeur marketing & HR
Mathieu…

Meer
PXL nieuws

Maarten Thiry

opleidingshoofd

Marketingtalent met handen, hoofd en hart! Binnen deze afstudeerrichting leer je kennis en inzichten om producten en diensten aan de man of vrouw te brengen. Communicatie, sociale media, events,…

Meer
image

MAR - Getuigenis student

image

MAR - Getuigenis student

image

MAR - Getuigenis van de opleiding

image

MAR - Getuigenis x-factor

PXL-aanbod

Ontdek ons volledige aanbod in de PXL-brochure
digitaal of op papier in je brievenbus

PXL krant

Klik op de afbeelding om de krant in pdf-formaat te downloaden

Brochure

Alle opleidingsinfo vind je ook in onze opleidingsbrochure.
digitaal of op papier in je brievenbus

Brochure

Klik op de afbeelding om de brochure in pdf-formaat te downloaden

Contact

{this.field(title)}

Maarten Thiry

opleidingshoofd

+32 499 29 68 83

maarten.thiry@pxl.be