Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Agenda

PXL-MAD: Première 'KODAK' van Andrew Norman Wilson

27/09/2018
KRIEG, School of Arts PXL-MAD (gebouw C, Campus Elfde Linie)

Op donderdag 27 september 2018 gaat de gloednieuwe film 'KODAK' van de Amerikaanse kunstenaar Andrew Norman Wilson in première bij KRIEG.

In 2011 realiseerde Wilson de intussen klassieke video 'Workers Leaving the GooglePlex', een kritisch videowerk waarin Wilson een geheime, gemarginaliseerde groep Google-arbeiders documenteerde en de achterliggende mechanismes in verband bracht met onder meer de werkomstandigheden en informatiespreiding ten tijde van de kortfilm van de gebroeders Lumière 'Workers Leaving the Factory' (1895).

Ook 'KODAK' start bij een autobiografisch detail - de vader van de kunstenaar werkte ettelijke decennia voor Kodak, tot deze in 2012 failliet gingen - en onderzoekt enerzijds onze onstuitbare drang om alles en iedereen vast te leggen en te bewaren, en anderzijds de verschuiving van analoge fotografie naar digitale productieprocessen.

In oktober zal de film ook te zien zijn binnen de officiële selectie van het New York Film Festival.

Te bezichtigen tot 22 november 2018, van maandag tot vrijdag tussen 09.00 en 18.00 uur (enkel tijdens lesdagen).