PXL

Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de kijker

Alumnus Grafisch ontwerp (School of Arts PXL-MAD) werkt voor Justin Bieber

23/04/2021

Kenneth Vanoverbeke, alumnus Grafisch ontwerp (2020) aan School of Arts PXL-MAD, ontwikkelde in samenwerking met VEVO de typografische vormgeving van het nieuwe album 'Justice' van Justin Bieber.

Oorspronkelijk was de vraag om een logotype te ontwikkelen voor een op dat moment nog onbekende groep. Uiteindelijk bleek het om het wereldbefaamd popidool Justin Bieber te gaan. Al snel kreeg Kenneth de creatieve vrijheid om in zijn eigen stijl te werken en werd de opdracht omvangrijker. Zo ontwikkelde hij o.a. ook de typografische vormgeving voor zijn live performances ter ondersteuning van het nieuwe album.

"Na een week erg snel opeenvolgend diverse ontwerpen heen en weer te sturen, heb ik gelukkig zonder al te veel gevloek mijn werk kunnen afleveren. Het was een korte en spannede samenwerking waar ik toch erg van genoten heb en enorm fier op ben", besluit Kenneth.

Kijk hier naar twee van de videoclips: Hold on en Anyone.