Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Vijf onderwijsinstellingen slaan de handen ineen met delaware BeLux om innovatieve bedrijfsvraagstukken te behandelen

18/12/2023

Uitzonderlijk zullen vijf Belgische onderwijsinstellingen de handen ineenslaan om concrete bedrijfsvraagstukken te beantwoorden. Studenten van Howest, Universiteit Gent, Karel de Grote-Hogeschool, Hogeschool PXL en Thomas More zullen samenwerken aan verschillende zakelijke projecten en interdisciplinaire teams vormen om zo samen tot het beste resultaat te komen.

 

Maarten Thiry, Hoofd Marketing & Sales-programma’s bij PXL, legt uit: “Studenten van verschillende onderwijsinstellingen en met diverse expertise, variërend van netwerkeconomie tot marketing en communicatie, werken samen aan meerdere business cases in samenwerking met FTI, delaware en haar klanten. Een van onze projecten richt zich op ‘homespitals’: het doel van de studenten is om de toegankelijkheid van medische zorg te verbeteren en de werkdruk op zorgverleners te verlichten. Het proces begint met een team dat marktonderzoek uitvoert om de verschillende uitdagingen in de gezondheidszorg te identificeren. Daarna briefen zij een ander studententeam om een businessvoorstel te ontwikkelen dat één van deze specifieke uitdagingen aanpakt. Vervolgens worden de bevindingen gedeeld met team van marketingstudenten: zij moeten op hun beurt een strategisch plan voor de voorgestelde oplossing creëren.”

Het ontdekken van een levensvatbaar bedrijfsconcept en het ontwikkelen van een marketingstrategie zijn essentiële stappen, maar deze alleen garanderen geen succes. Een goed doordacht idee vereist een uitgebreid communicatieplan om het bijbehorende product of dienst effectief te promoten. Als laatste stap in het proces zullen studententeams een creatieve campagne ontwikkelen die verschillende raakpunten beslaat, met als doel de bekendheid van het aangeboden product of dienst te vergroten.

Verschenen

https://www.emerce.nl/wire/vijf-onderwijsinstellingen-slaan-handen-ineen-delaware-belux-om-innovatieve-bedrijfsvraagstukken-behandelen