Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Muziekeducatie

 

PXL Music-Research en PXL-Onderwijsinnovatie slaan de handen in elkaar om een vernieuwende aanpak voor muziek- en ICT-educatie te ontwikkelen. Onder de noemer ‘Muziek' &' Technologie’ creëren we een aanpak met als doel een integratie van vaardigheden uit verschillende disciplines op een creatieve en vakoverschrijdende manier te realiseren. Hiervoor maken we gebruik van verschillende werkvormen en hebben we respect voor de talenten van het individu.


Het onderzoeksproject vertrekt vanuit de aanbevelingen van Anne Bamford en de door Canon Cultuurcel voorgestelde ontwikkelingslijn cultuureducatieve vaardigheden om een visie en methodologie te ontwikkelen voor muziekeducatie in de 21ste eeuw. Door lespakketten aan te bieden die kaderen binnen de eindtermen muzische vorming van het basisonderwijs enerzijds en de eindtermen artistieke opvoeding van de eerste graad secundair onderwijs en daarnaast rekening houden met de vakoverschrijdende eindtermen willen we zoveel mogelijk jongeren bereiken. We hopen hen te inspireren om na de  lessenreeks meer creatief met muziek en technologie om te gaan.

Fotobijlagen