Hasselt, hoofdstad van de smaak en shoppingstad, wil samen met haar projectpartners PXL, Citylife en Citydepot sterker inzetten op belevingswinkelen. Samen met handel en horeca in de binnenstad worden innovatieve toepassingen geïmplementeerd zodat de "consument van de toekomst" geïnspireerd, gefascineerd en entertaind wordt.
In het kader van kernversterkende maatregelen worden volgende innovatieve toepassingen samen met horeca en handel verder uitgediept, uitgetest en geïmplementeerd:
- Handsfreeshoppen, dit is een nieuwe duurzame en milieuvriendelijke dienst waarbij de handelaar ontzorgd wordt en hij een extra service kan bieden aan de klant, die verder kan genieten van een shopping-ervaring
- Ontwikkelen van een eigen stadsplatform met locatiegebaseerde gaming om bezoekers en toeristen een shoppingbeleving te bieden doorheen de Hasseltse binnenstad, op maat van eigen voorkeuren – noden en wensen
- Professionalisering en coaching van retailers waarbij een opstap op de digitale-multichannel-trein begeleid wordt, de meerwaarde en terugverdieneffecten benoemd worden EN multidisciplinaire
adviesverstrekking een evidentie is
- De consument wordt bij de toepassingen betrokken via de werkwijze van ideageneration & co-creatie, door van onderuit enerzijds een hele stroom van nieuwe ideeën te genereren en anderzijds draagvlak te creëren.
- De effectiviteit van deze toepassingen, benchmarking en de beleving van de consument worden gemeten in samenwerking kennis- en expertise instelling PXL.
Project informatie
- S 190 Bedrijfsbeleid
Evi Knuts
Hermien Raedts
Heidi Pex