Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Sharing knowledge in tourism & leisure economy

Uit de resultaten van het PWO-onderzoek Talents for Tourism blijkt dat er een probleem is om op gestructureerde, duurzame en onafhankelijke manier aan kennisdeling te doen binnen de Limburgse vrijetijdseconomie.

 

Het onderzoek Sharing Knowledge in Tourism & Leisure Economy zoekt een praktische, economisch duurzame manier om aan kennisdeling te doen. Hiervoor worden een haalbaarheidsstudie gedaan, een sluitend business model en business plan opgemaakt en wordt de voorgestelde werkwijze getest.

 

De bedoeling is dat dit project een innovatieve en unieke vorm van connecting the dots creëert die niet enkel de toeristische sector, maar bedrijven uit de hele vrijetijdseconomie, het toeristisch beleid (provincie, Toerisme Limburg), de arbeidsmarkt (VDAB) en de kennisinstellingen (Hogeschool PXL, UHasselt en secundaire scholen) samenbrengt. Verder opteren we om intersectorale links te leggen. De vrijetijdseconomie samenbrengen met de zorgsector, creative economy, IT, … dit zou tot een economische meerwaarde voor de Limburgse vrijetijdseconomie kunnen leiden.

 

Deze vorm van connecting the dots en kennisdeling moet achteraf, zonder financiële middelen van Hogeschool PXL, kunnen blijven voortbestaan. Hierbij zal bij het opstellen van het business model / het business plan rekening gehouden worden.

Project informatie

Projectpromotor:
Agna Thys
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • S 185 Handels- en industriële economie
Startdatum – einddatum:
15/09/2014 – 20/09/2015
Budget:
€ 31 050,00
Projectcode:
8/DWO/2014/TO /P076
VTE:
0,3 VTE
Medewerkers:

Aleida Bijnens

Kathleen Vos

Contact

Agna Thys
coördinator
Tel: +32 11 77 50 83