Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Immersive Music Studio

Er zijn verschillende revoluties geweest in het maken van muziek. Van mono naar stereo over surround tot 3D-sound. Telkens startten deze revoluties vanuit een technologische vooruitgang en volgden de artiesten en componisten later. Met dit project willen we artiesten helpen de stap te zetten naar nieuwe mogelijkheden binnen Immersive Music.  We willen een levend labo zijn voor Immersive Music, waar de industrie en andere onderzoeksinstellingen welkom zijn om samen expertise op te bouwen. De centrale onderzoeksvraag van dit project luidt: Kunnen we door middel van praktijkgericht onderzoek, gebaseerd op concrete cases, een creatieve basis ontwikkelen voor het schrijven, opnemen en live spelen van Immersive Music? We trachten deze vraag te beantwoorden door samen met nationale en internationale partners Immersive producties op te zetten. Deze producties zullen beoordeeld worden door het publiek via een methodologie die ook wordt toegepast door de BBC. Dit zal leiden tot afgewerkte artistieke producten enerzijds en tot kennisdeling en seminaries anderzijds. Dankzij deze projecten, en samenwerkingen met de Limburgse creatieve sector willen we van de Bootstraat een Immersive Hub maken, een kenniscentrum waar mensen terecht kunnen om te proeven van en experimenteren met alles wat met Immersive Music te maken heeft. Dit speerpunt is de derde pijler van het speerpuntenbeleid van PXL-Music Research en zal aangevuld worden door focusprojecten voor het Live onderdeel en door dienstverleningsopdrachten. Met het oog op valorisatie zetten we in op een dienstverleningsbedrijf.

Project informatie

Projectpromotor:
Steven Maes
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
16/09/2019 – 18/09/2022
Budget:
PXL: € 206.978,86
Projectcode:
7/DWO/2019/MU/P117
VTE:
2,40 VTE
Medewerkers:

Steven Maes - Jonas Kiesekoms - Arthur Moelants – Floris Hagemans