Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

De toekomst van de deeleconomie in Limburg

In zijn boek ‘Searchlights and Sunglasses. Fieldnotes from the Digital Age of Journalism’ (Miami, Knight Foundation & Donald W. Reynolds Journalism Institute, 2013) pleit de Amerikaanse journalist Eric Newton, Innovation Chief aan de Arizona State University's Walter Cronkite School of Journalism and Mass Communication, voor vernieuwing van het journalistieke onderwijs door het opzetten van ‘teaching hospitals’ _ soort van laboratoria _ waarbij studenten in het diepe worden gegooid en ‘echte’ journalistieke verhalen publiceren onder begeleiding van experts.
Aansluitend op deze ontwikkelingen bereiden Mediahuis en PXL in Limburg een ‘mediacampus’ voor, waar het Belang van Limburg samen met de hogeschool door middel van intergenerationeel leren een co-creatieve incubatieruimte voor onderzoeksjournalisten uit de grond willen stampen. Met het oog op een vlotte implementatie van deze ‘mediacampus’ stellen we voor een focusproject rond een actueel thema – in casu ‘de toekomst van de deeleconomie in Limburg’ _ op te starten. Uit de onderwijspraktijk blijkt immers dat leren door te doen in combinatie met een systematische reflectie de journalistieke competenties van de student optimaal aanscherpt. Dit multidisciplinair onderzoeksproject zal de basis vormen voor een blauwdruk om de talentenhub van de mediacampus operationeel te maken.

Project informatie

Projectpromotor:
Eric Pompen
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
17/09/2018 – 20/09/2020
Budget:
€ 41.200
Projectcode:
8/DWO/2018/MD/FO023 + 8/DWO/2018/MD/FR023
VTE:
0,60 VTE
Medewerkers:

Eric Pompen