Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Employer Branding en Employee Advocacy

Met dit project ontwikkelen we een gids om bedrijven succesvoller te laten zijn op social media dankzij de inbreng van hun medewerkers.

De algoritmes die bepalen wat je te zien krijgt op je social media -tijdlijnen zijn in constante evolutie. Facebooks recentste algoritme-ontwikkeling brengt persoonlijk contact en menselijke interactie terug, maar de update zorgt er ook voor dat merken het steeds moeilijker krijgen om organisch zichtbaar te zijn.

Merken die momenteel nog enigszins de vruchten plukken van passieve posts met weinig interactie worden nog harder getroffen. Heel veel bedrijven zijn op zoek naar creatieve oplossingen om bedrijfspagina’s te blijven promoten. Ze focussen nu nog heel erg op interactieve content. Niet slecht. Maar niet zaligmakend.

Een middel dat op dit moment nog weinig ingezet wordt zijn de (profielen van de) medewerkers van bedrijven. Deze kunnen nochtans zorgen voor meer bereik en sterkere interactie.

Het inzetten van medewerkers als merkambassadeurs is niet iets nieuws. Maar, nu het organisch bereik voor merken op Facebook daalt, zijn er genoeg redenen om aan de slag te gaan met deze zogenaamde employee advocacy. Dit gaat om het enthousiasmeren, motiveren en activeren van medewerkers om content te delen binnen hun sociale netwerken. Als onderdeel van de communicatiestrategie is het een ideale manier om branding te stimuleren.

De uitdaging voor merken en bedrijven is dus groot. Hoe kunnen bedrijven hun bereik optimaliseren en vergroten binnen de huidige sociale media. Heel veel Limburgse bedrijven hebben nood aan een kader om te komen tot het optimaliseren van hun bereik dankzij emloyee advocacy.

Daar ligt de grote uitdaging. Het is dus zinvol om een onderzoek te doen naar de mogelijkheden van employee advocacy . Dit moet dan uitmonden in een leidraad voor de bedrijven en merken.

Project informatie

Projectpromotor:
Jordy Hex
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
17/09/2018 – 20/09/2020
Budget:
€ 40.000
Projectcode:
8/DWO/2018/MD/FO024 + 8/DWO/2018/MD/FR024
VTE:
0,60 VTE
Medewerkers:

Jordy Hex

Contact

Jordy Hex
onderzoeker