Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

BLiTS

Het BLiTS-project (Blended Learning Traject Pba Secundair onderwijs) is opgestart dankzij het innovatiefonds van de Vlaamse Regering. Hiermee financiert ze projecten die de kwaliteit van de lerarenopleidingen ten goede komen door middel van innovatie.


Het project resulteerde in curricula en trajecten op maat voor zij-instromers, zoals werkstudenten, studenten met een sportstatuut en studenten die reeds een diploma hoger onderwijs hebben behaald. Hiervoor wordt vanaf 2013-2014 het avondtraject voor de ‘professionele bachelor onderwijs, secundair onderwijs’ opgestart, waarbij ruimte is voor de specifieke thuissituatie (ouders, werk, sport, …). Dit is mogelijk dankzij blended learning, een ideale mix van afstandsonderwijs en contacturen. Het blended learning-concept wordt geïntegreerd in de flipped classroom en de principes van Universal Design for Learning. Om tot geschikte leermaterialen te komen, zijn eerst leerlijnen en moduleboeken opgesteld die vervolgens werden geïntegreerd in een uniforme structuur van de elektronische leeromgeving. Het hele lectorenteam heeft de nodige expertise verworden aan de hand van diverse werksessies.


Om blended learning optimaal toe te passen is een flankerend beleid noodzakelijk, zodat de uitval wordt beperkt: monitoraat, intakegesprekken, instaptoetsen, een open leercentrum, individuele begeleiding en cursusmateriaal op maat van afstandsonderwijs.


Uniek is dat de studenten kunnen kiezen welke modules ze in het avondtraject volgen en welke in het dagtraject; dit is eveneens van toepassing voor de reguliere studenten uit het ‘dag’traject.

Project informatie

Projectpromotor:
Michel Janssens
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
15-03-2012 - 15-03-2013
Budget:
nog in te vullen
Projectcode:
nog in te vullen
VTE:
X VTE