Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Gedifferentieerd evalueren

Diversiteit is niet meer weg te denken uit ons onderwijs. Hogeschool PXL zet in op maximale ontwikkelingskansen. Binnen de hogeschool is het instroomprofiel van de studenten erg divers, wat voor het departement Education nog meer opvallend zal worden door de opstart van Centrum PXL-Education UP. In deze pilot wensen we daarom dieper in te gaan op gedifferentieerd evalueren voor de diverse studentenpopulatie van PXL-Education UP. In de aanpak van dit project zal het model van binnenklasdifferentiatie (BKD) van Katrien Struyven en collega’s (2015) gehanteerd worden om tot een gedifferentieerde evaluatiepraktijk te komen. Het project beoogt een designbased professionaliseringstraject voor lectoren met het oog op de implementatie van gedifferentieerde evaluatiemethodes binnen PXL-Education UP. Hierbij wordt ingespeeld op de interesse, leerstatus en het leerprofiel van de studenten om hun leermotivatie, -winst en -efficiëntie te verhogen. Het project beoogt een interne studiedag en een artikel om de aanpak van en het traject naar gedifferentieerd evalueren te delen met andere opleidingen, departementen en instellingen die de stap naar gedifferentieerd evalueren willen zetten.

Project informatie

Projectpromotor:
Indra Beunckens
Status:
Lopend project
IWETO code:
  • Code nog in te vullen.
Startdatum – einddatum:
20/9/2019 – 20/9/2021
Budget:
€ 28.041
Projectcode:
6/DWO/2019/ED/OP029
VTE:
0,40 VTE