Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Gepersonaliseerd leren realiseren met tablets

Dit PWO-project buigt zich over de uitdagingen in het onderwijs met betrekking tot binnenklasdifferentiatie en inclusief onderwijs. We vatten dit onder de noemer ‘gepersonaliseerd leren’. Het project wil onderzoeken in hoeverre de tablet doeltreffend kan ingeschakeld voor de realisatie van gepersonaliseerd leren.

In het eerste projectjaar (2014-2015) gaan we hiervoor op zoek naar praktijkvoorbeelden, die we analyseren volgens een interpretatiekader en valoriseren via een impactanalyse.

In het tweede projectjaar (2015-2016) gebruiken we de methodiek van teacher design teams om nieuwe didactische ontwerpen te maken en te valoriseren voor gepersonaliseerd leren met tablets, uitgaande van ontwerpvraagstukken. Hiervoor maken we gebruik van een ontwerpkader.

In het derde projectjaar (2016-2017) gaan we aan de slag met drie tabletscholen om de ontwikkelde methodieken toe te passen en tevens zicht te krijgen op drempels en randvoorwaarden bij implementatie (implementatiekader).

In de loop van het project dissemineren we tussentijdse en eindresultaten via publicaties, workshops, een projectwebsite. Het project wordt in 2017 afgerond met een studiedag  en een samenvattend handboek.

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • 810 Onderwijs, vorming, vervolmaking, omscholing
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
  • S 281 Computergesteund onderwijs
Startdatum – einddatum:
15/09/2014 -17/09/2017
Budget:
€ 119 150,00
Projectcode:
13/DWO/2014/IC/P071
VTE:
0,6 VTE
Medewerkers:
Hanne Rosius, Koen Vandenhoudt, Dorien Wassink

Contact

Wouter Hustinx
Research Director
Tel: +32 11 77 56 08