Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

Multiperspectiviteit in erfgoededucatie

Hoe zorgen we ervoor dat erfgoedactiviteiten in het secundair onderwijs niet beperkt blijven tot eenmalige projecten? En op welke manier boeien we het steeds diversere leerlingenpubliek?
Vanuit deze vragen ging in februari 2016 het onderzoeksproject 'Meerstemmig erfgoed. Multiperspectiviteit in erfgoededucatie' van start. Met een hele reeks aan partners
uit zowel onderwijs als cultuur begon de zoektocht naar verbindingen om tot een duurzame
samenwerking te komen. Multiperspectiviteit was daarbij het leidmotief.

Partners:

Universiteit Antwerpen, het netwerk erfgoededucatie Erfgenoten Limburg, de Erfgoedcel Mijnerfgoed, Erfgoed Haspengouw, het Gallo-Romeins Museum Tongeren, Openluchtmuseum Bokrijk, Mijnmuseum Beringen, Museum de Mindere Sint-Truiden, Abdijsite Herkenrode, FARO, steunpunt cultureel erfgoed Vlaanderen, Provinciaal Centrum Cultureel Erfgoed Limburg, de lerarenopleidingen secundair onderwijs: PXL, UAntwerpen, het secundair onderwijs: Don Bosco Genk, College Tongeren, Athenea Hasselt en Sint-Truiden.

Project informatie

Projectpromotor:
Wouter Hustinx
Status:
Afgelopen project
IWETO code:
  • 820 Cultuur
  • S 270 Pedagogiek en didaktiek
Startdatum – einddatum:
15/02/2016 – 30/06/2018
Budget:
€120.592,73
Projectcode:
13/DWO/2016/IC/VL012
VTE:
0,53 VTE
Medewerkers:

Vinckx Els

Leenen Silke

Contact

Wouter Hustinx
onderzoeker