Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

STEM in je klas: basiscursus

STEM: science, technology, engineering & maths. Iedereen heeft er de mond van vol en dat is niet toevallig: in onze complexe hoogtechnologische maatschappij schreeuwen werkgevers om mensen met een STEM-profiel. Een eerste graad met een optie STEM is bij heel wat secundaire scholen populair, maar voor de STEM-leerkrachten zelf is het allesbehalve simpel om hun lesuren op een nuttige, praktijkgerichte en didactisch onderbouwde manier vorm te geven. Hoe laat je leerlingen met nieuwe, vaak digitale ‘maaktechnologieën’ experimenteren? Hoe kan je hen leren om – gebruikmakend van een lasercutter, 3D-printer of pcb-frees – zelf nieuwe technische concepten te bedenken, te testen en te maken? Op dat soort vragen proberen we in deze praktijkgerichte basiscursus een antwoord te bieden. We laten de deelnemers kennismaken met de technologische toestellen die beschikbaar zijn in Makerspace @ PXL/UHasselt en u gaat ook onder begeleiding zelf aan de slag met een aantal van deze toestellen.

Doelgroep:leerkrachten techniek secundair onderwijs, ICT-coördinatoren, alle leerkrachten met interesse in techniek

Wanneer:op afspraak

Inschrijven: stuur een mailtje naar makerspace@pxluhasselt.be

Kostprijs:20 euro, ter plaatse cash te betalen