De laptopdienst

Overzicht

Service van de laptopdienst
Voorzorgen: back-up
Configuratie en netwerk
Herstel van de configuratie van je PXL-laptop
Garantieproblemen
Herstellingen
Vervangtoestel

Service van de laptopdienst

We willen je een goede laptop bezorgen, maar we laten je niet in de kou staan als je eenmaal een toestel hebt. Hogeschool PXL heeft een laptopdienst waar de mensen het klappen van de zweep kennen. Deze dienst zal je helpen om je laptop en je netwerkverbinding in goede conditie te houden. Als je een probleem hebt, zal de dienst je helpen om je probleem precies te omschrijven en in vele gevallen zullen ze het ook voor je kunnen oplossen. De laptopdienst is tijdens de normale werkuren permanent bereikbaar.

Bereikbaarheid van de laptopdienst

Laptopdienst Elfde Linie Gelijkvloerse verdieping gebouw F (de toren) op Campus Elfde Linie in Hasselt
Wanneer is de dienst open?

Maandag

8:30

12:00

13:00 20:00
Dinsdag 8:30 12:00 13:00 20:00
Woensdag 8:00 12:00 13:00 16:00
Donderdag 8:30 12:00 13:00 20:00
Vrijdag 8:15 12:00 op afspraak  

(onder voorbehoud van drukte of omstandigheden)

Hoe contacteer ik de dienst?

tel. + 32 11 77 57 43
laptopdienst@pxl.be

Laptopdienst Vildersstraat Eerste verdieping lichtstraat, lokaal D103 op Campus Vildersstraat
Wanneer is de dienst open?
Dinsdag 8:15 12:00 13:00 16:30
Woensdag 8:15 12:00    
Vrijdag 8:00 12:00    

(onder voorbehoud van drukte of omstandigheden)

Laptopdienst Guffenslaan Gelijkvloers, lokaal N031 op Campus Guffenslaan
Wanneer is de dienst open?
Maandag 8:00 12:00 13:00 17:00
Donderdag 9:00 12:00 13:00 16:25
Vrijdag 9:00 12:00 13:00 18:00

(onder voorbehoud van drukte of omstandigheden)

Laptopdienst Diepenbeek Gelijkvloers, lokaal A002 op Campus Diepenbeek
Wanneer is de dienst open?
Dinsdag 9:00 12:00 12:30 17:00
Donderdag 8:00 12:00

(onder voorbehoud van drukte of omstandigheden)

Op de laptopdienst van Hogeschool PXL kun je terecht voor support. De support is in vele gevallen beperkt tot de toestellen die in onze hogeschool gekocht zijn. Als je zelf een toestel gekocht hebt, zul je je moeten wenden tot de verkoper. Alleen voor verhelping van kleine mankementen zal de dienst je kunnen helpen.

Terug naar overzicht

Voorzorgen: back-up

De medewerkers van de laptopdienst zijn heel bedreven mensen. Ze kunnen alleen niet toveren! Het is aan jou om de nodige voorzorgen te nemen en ervoor te zorgen dat een ernstig probleem nog oplosbaar is.

Ga zorgvuldig om met je laptop. Wees voorzichtig met het installeren van programma's die je niet goed kent. Laat ook geen ingrepen toe zonder dat je weet wat er precies zal gebeuren. Vraag desnoods vooraf om raad!

Voorzorgen nemen is de helft van het herstelverhaal als er zich onverhoopt toch een probleem voordoet. Sla je gegevens altijd op in een afzonderlijke mappenstructuur en zorg ervoor dat je heel geregeld een back-up maakt van die gegevens. Zo kom je nooit tot de verrassende vaststelling dat gegevens definitief verloren zijn. Als je dan een beroep moet doen op de laptopdienst, zal het probleem ook vlugger verholpen zijn.

Terug naar overzicht

Configuratie en netwerk

Een PXL-laptop is helemaal op maat geconfigureerd als je deze koopt. De laptopdienst heeft dan al zijn werk gedaan.

Als je een eigen toestel hebt, zal de laptopdienst ervoor zorgen dat je op het PXL-netwerk kunt. Jij moet er alleen voor zorgen dat je laptop een kaartje heeft voor draadloos netwerk (in nieuwere toestellen zal er dat meer dan waarschijnlijk al in zitten).

Terug naar overzicht

Herstel van de configuratie van je PXL-laptop

Als je laptop niet meer naar behoren functioneert, is de kortste pijn wel eens opnieuw formatteren en met een schone lei beginnen. Als je geregeld een reservekopie maakt van je gegevens, is zo'n hersteloperatie binnen de kortste keren gebeurd.

Terug naar overzicht

Garantieproblemen

Als je meent dat je PXL-laptop een probleem heeft waarop de garantiebepalingen van toepassing zijn, kun je altijd naar de laptopdienst gaan. Onze medewerkers zullen mee bekijken of het inderdaad om een garantie-interventie gaat. Als dat zo is, zal de dienst je ook op weg helpen om het probleem te signaleren bij de hersteller.

Hogeschool PXL heeft ervoor gezorgd dat je bij je laptop de meest uitgebreide garantie krijgt. Gedurende drie jaar worden gevallen die onder de garantieregeling vallen, de volgende werkdag aangepakt (next-business-day), op de plaats die jij kiest (on-site).

Terug naar overzicht

Herstellingen

Als je PXL-toestel inderdaad aan herstelling toe is, zal de laptopdienst je op weg helpen om de nodige afspraken te maken. Als je je toestel niet bij Hogeschool PXL kocht, zul je je voor herstelling moeten wenden tot de verkoper. Voor toestellen die via Hogeschool PXL aangekocht werden, is er in principe dagelijks een erkend technieker aanwezig.

On-site: indien je een defect hebt aan de hardware, dan kan je Lenovo tijdens de kantooruren contacteren op het nummer 02 700 73 77 of via het servicecenter van de firma Signpost (http://www.signpost.be/servicecentra). Lenovo of Signpost zal je laptop dan ’s anderendaags komen herstellen op een adres naar keuze. Dit is uitermate handig als de laptopdienst gesloten is, tijdens de vakantieperiode, als je op buitenlandse stage zit of gewoon geen zin hebt om naar de laptopdienst te komen.

Terug naar overzicht

Vervangtoestel

Als alle andere kanalen uitgeput zijn en als je PXL-laptop voor langere tijd uit is, kan je op de laptopdienst terecht voor een vervangtoestel.

Terug naar overzicht